2016/03/02

Kontracepcijske pilule (za i protiv) + moje iskustvo


Drage moje, dugo sam razmišljala o tome da li bih pisala o ovoj temi ili ne bih, na kraju dana odlučila sam da budem, pa kud puklo da puklo! Nemojte me krivo shvatiti, nije da mi je neugodno pričati o tome, samo nisam znala da li je uopće pametno potezati tu temu i da li bi ikoga uopće zanimalo, međutim, s obzirom na moja loša iskustva mislim da bi bilo čak i potrebno proširiti svijest o tome da konzumiranje kontracepcijskih pilula može imati i ozbiljne posljedice i da priča uvijek ima dvije strane medalje.

Eh sad nemojte se preplašiti, nije sve tako crno, pa sam baš zbog toga odlučila malo zatomiti svoje osobne frustracije oko ove teme, i kroz svoje iskustvo obratiti pažnju na pozitivne i na negativne strane kontracepcijskih pilula, a ne da samo pričam o negativnim stranam jer sam se ja opekla.

Za početak, najvažnija stvar koju sam ja naučila je da se morate dobro, ali stvarno dobro informirati o tome koje vrste pilula postoje, i izmučiti svog ginekologa da vam objasni sve detaljno u vezi njihovog uzimanja.

Zašto to kažem?
Zato jer sam ja nakon dužeg razmišljanja odlučila da su mi pilule najjednostavniji način zaštite, to sam predložila svom ginekologu koji me je poslao na vađenje krvi i uzorka urina, donijela sam mu rezultate uzoraka i on mi je postavio najgluplje moguće pitanje koje je mogao, a to je bilo koje pilule hoćeš?

Prvo, kako to misliš, koje ja pilule hoću? Ne bi li mi ih ti trebao preporučiti? Objasniti koje su i zbog kojih razloga bolje za mene?

Ovo je bila stvarno moja greška što ga nisam, da tako kažem, pritisnula i natjerala ga da mi više informacija o svemu, nego sam pokunjeno prihvatila njegov prijedlog da će mi pripisati Yaz tablete jer imaju najmanje hormona u sebi.

Sve ostale informacije dobila sam od našeg presvetog googla i čitajući forume.

Nadalje, osim što sam se odlučila na uzimanje pilula kao sredstva za zaštitu od trudnoće, još jedan razlog više da krenem u sve to, bio je što sam imala vječito neredovite menstruacije i to je znalo biti frustrirajuće. Nisam imala nikakve bolove, i odradila bih ju u tjedan dana bez ikakvih muka, međutim iščekivanje kada će doći i hoće li doći me ubijalo, a znala sam da ću s pilulama moći regulirati njezin dolazak, odnosno, znat ću točno u kojem periodu mogu očekivati mjesečnicu, a u kojem sam mirna.

Ne bih vas htjela ubijati velikom količinom teksta, jer znam da će ovaj post biti ionako poduži, stoga preporučam da ako vas zanimaju Yaz pilule i njihov sastav, da proguglate o tome jer hvala bogu, danas postoji jako puno dostupnih informacijama o njima i možete pronaći sve što vas zanima u detalje u vezi njih. Ja ću se fokusirati na njihovo djelovanje.


 Dakle, najprije ću s vama podijeliti pozitivne strane konzumiranja u ovom slučaju Yaz pilula, jer druge nisam pila, niti sam mjerodavna da pričam o pilulama općenito, jer ne znam kako druge točno djeluju.

Menstruacije su mi što je bilo najbitnije bile redovite.

U kartici su se nalazile 28 ružičaste tablete, od toga 4 bijele, odnosno tzv. placebo tablete. Napominjem da ove pilule nemaju pauzu od tjedan dana kao što je inače bila praksa kod drugih vrsta kontracepcijskih pilula. Počela sam ih biti na prvi dan menstruacije, svaki dan u isto vrijeme, a kad bih došla do zadnje 4 znala sam da u tom periodu moram dobiti. Te placebo tabletice ne morate piti, ali da ne bi izgubili tok njihovog uzimanja, preporuča se da ih popijete.

Super sam se osjećala zato jer sam bila ajmoreći, sigurna. Nije da sam se osjećala toliko sigurnom da bih si svašta dopuštala, ali sam znala da ću menstruaciju dobiti jer su one, stavimo ruku na srce, stvarno jedna vrsta zaštite od trudnoće.

Nisam imala nikakve nuspojave u prvih godinu dana njihove uporabe, niti bolne menstruacije, niti glavobolje, ali ja istinabog, nisam mjerilo za to jer ih inače nisam imala. Ipak, mnogim curama se nuspojave kod korištenja ovih pilula mogu pojaviti na samom početku njihovog konzumiranja što kod mene nije bio slučaj.

Žao mi je što vas moram razočarati, ali ove tri stavke su jedine tri pozitivne stavke koje mogu povezati sa njihovim uzimanjem.

Idemo sada na negativne strane.

Nakon godinu i pol dana počela sam dobivati grozne nuspojave. One su u biti razlog zbog kojih ću vas sada upozoriti na upotrebu pilula.

Postala sam živčana i nervozna, vječito u pms-u koji je trajao mjesec dana. Dakle, non stop sam bila nadrkana i dan danas mi nije jasno kako me itko mogao takvu trpiti.

Pao mi je toliko libido da nisam imala nikakvu ali baš nikakvu želju za seksom.

Zubno meso mi se počelo raspadati! Raspadati toliko da sam morala dva mjeseca ići kod zubarice koja se zgražavala nad slikom mog zubnog mesa koje je abnormalno krvarilo.

Osjećala sam se cijelo vrijeme naduto i jednostavno loše u svojoj koži.

Fizički sam izgledala jako ispijeno i jako loše.

E sad, pitate se sigurno od početka koliko sam ih dugo konzumirala da je došlo do ovoga. Odgovor je gotovo 2 i pol godine. Prvih godinu dana je bilo sve super i svima svojim frendicama koje su imale problema sa menstruacijom sam preporučavala da se okrenu pilulama i time dovodu u kontrolu svoje menstruacije. Nakon godinu i pol dana počela sam osjećati prve znakove nuspojava, a to je bila nervoza, odnosno cjelomjesečni pms, i smanjivanje libida.

Nakon dvije godine, tijelo je pokazivalo znakove da mu je dosta.

E sad, da ne bi bilo da sam bila jako neodgovorna, pa da nisam vodila računa o sebi nego ih nonšalatno gutala, bitno je spomenuti da se recept za pilule dobiva svakih 6 mjeseci, odnosno, ja sam svakih 6 mjeseci trebala doći kod ginekologa po novi recept uz što bi morala odraditi pretrage kako bi provjerili da li je sve u redu.

Prvih 6 mjeseci milina. Drugih također. Nakon pola i dalje je sve navodno bila milina. Nakon dvije godine, ja sam prokrvarila usred mjeseca, znači ne za vrijeme bijelih tableta i otišla plakati ginekologu.

Najružnija stvar je bila što mi on nije konkretno znao reći da li je to od pilula, sve dok nisam otišla kod zubarice koja mi je istog trena naredila da se skinem s njih jer mi uništavaju zubno meso.

Prošla sam sve moguće pretrage i tek kada sam nakon više mjeseci (jer tolko se čekaju rezultati, plus papa test koji se čeka oko mjesec dana) ustanovilo se da sam čista, osim što eto, očito mi pilule više ne odgovaraju.

Očito?
Očito?!

Kasnije sam saznala preko iskustva drugih da kad ti tijelo počne pokazivati prve znakove ovako teških nuspojava, preporučljivo je uzeti pauzu od njihovog uzimanja, što mom ginekologu naravno nije palo na pamet da mi spomene.


E sad, vrlo vjerojatno sam si sama kriva što sam bila tako glupa da ne pomislim da mi je loše od pilula i prestanem ih uzimati, ali sam toliko bila zaluđena idejom da dobivam svaki mjesec redovito, da si nisam htjela priznati da je vrijeme da se skinem s njih.

Nakon što sam vidjela svoje zube kako krvave, i nakon što sam se dobro pogledala u ogledalo, uhvatila me panika i jednostavno sam ih prestala piti. Nisam javila ni ginekologu za kojeg mislim da mu do sljedećeg pregleda nije ni bila bitna informacija već sam samo pobacala karticu s tabletama i rekla fuck this shit!

Za vraćanje u normalu mi je trebalo jako dugo vremena. Čim sam ih prestala uzimati, menstruacija je prestala dolaziti. Dva mjeseca nisam dobila, dok konačno nije sve krenulo u normalu. Sve sam manje bivala živčana, i sve sam se više počela bolje osjećati, a ono najvažnije, libido mi se vratio.

Sa zubnim mesom i dalje imam posljedice i ono će mi se teško oporaviti, ali sada je situacija ipak malo lakša. Ne pijem pilule već više od 2 godine.

Kasnije sam pričala sa svojom frendicom kojoj sam ispričala što mi se dogodilo, i nažalost, ona je imala istih takvih problema i tegoba. A isto je koristila Yaz pilule. Jednaku smo stvar proživjele, samo što je ona čak imala i teže tegobe od mene, ali nisam ovdje da pričam u tuđe ime, pa neću pričati njeno iskustvo.

Obje smo se složile da moraš biti lud da bi išao samovoljno piti pilule.
Ironično, zar ne?

U početku sam razmišljala o tome da tražim neke druge, ili neku drugu metodu kontracepcije, međutim nakon što sam se počela vraćati u normalu i osjećati bolje nego ikad prije, više mi ne pada na pamet. Došla sam do tog stadija svoje veze da znam da čak i ako mi se zalomi da ostanem trudna, to nije najgora stvar na svijetu. (Ne brinite, ne radim na tome, i dalje se štitim.)

Na kraju čitave priče želim samo reći sljedeće.

Ne želim nikoga odgovarati od ove vrste zaštite jer nismo svi isti, i svaka djevojka može proživjeti konzumiranje pilula na svoj način, što znači da će se nekome pokazati odličnim i neće doživjeti ovo što sam ja. Iako kad vidim da razni portali promoviraju curama konzumaciju pilula kao da je nešto najbolje na svijetu, zakolutam očima i dođe mi da vrištim.

Uzimanje bilo kakve vrste hormona, ali čak i da jednu vrstu pijete, ne može biti najbolja stvar za vaše tijelo! Zapamtite! Sve se preokrene, i mislite da je bezazleno, ali nije. Na pojedincu je kako će se on osjećati s tom promjenom.


Nisam htjela nikoga uplašiti, nikoga odgovarati, samo upozoriti na sljedeće:

Dobro se informirajte o tome kakve vrste pilula postoje, natjerajte ginekologa da vam u detalje objasni koje su najbolje za vas, i koje su moguće posljedice njihovog uzimanja, da ne bi bilo nismo znali.

Čim osjetite bilo kakvu negativnu promjenu posavjetujte se s ginekologom za promjenu terapije ili prestanka uzimanja pilula uopće!

Idite redovito na preglede čak i zubaru! Ne bi čovjek rekao, ali zubi vam mogu svašta reći o tome da li ste dobro.

Ako vas itko od bližnjih upozori da je možda stvar uzimanja pilula, nemojte ih uvjeravati da nije moguće već odmah dobro promislite.

I to je to.

U svakom slučaju kao što možete primjetiti, meni pilule nisu dobro došle, doduše prošla sam razdoblje u životu koje nikad ne želim ponoviti s njima, i možda je većina moja krivica, ali jednostavno, nemojte biti ograničene, povodljive i slušajte svoju intuiciju! Na prvom mjestu, svoje tijelo. Budite oprezne, dobro se informirajte, čitajte iskustva drugih djevojaka jer su danas manje više sve cure dobronamjerne i pričaju o tome putem interneta!

Ako netko ima bilo kakvih iskustva s istim, ili drugim pilulama neka ga podijeli sa mnom, i pamet u glavu!

*ovaj post izvorno je objavljen 12.veljače,2014 godine. Dvije godine nakon mogu reći da sam se gotovo uspjela oporaviti od posljedica uzimanja Yaz pilula. Kažem gotovo jer dan danas, povremeno osjećam da hormoni znaju neplanirano podivljati što se najviše manifestira pred dolazak same menstruacije. Iako ju dobivam redovito, fizički ju teže podnosim.

**slike iz ovog posta su preuzete ovdje, ovdje, ovdje i ovdje

Trubica :*

54 komentara:

  1. Osobno, zazirem od bilo kakvih tableta, osobito kontracepcijskih.. Neću držati isto nikakvo predavanje, ovo je stvar osobnog izbora, ali drago mi je da si se na vrijeme "skinula" s njih... još jednom s potvrdilo ono što sam oduvijek mislila o njima, a to je da su - nužno zlo. Više Zlo, nego Nužno :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. hm, moje iskustvo je jako slično. Mene moja ginekologinja čak nije poslala na pretrage prije prvih tableta, nego mi je samo dala Triqilar i rekla ajmo počet s ovime. Zgodno, ha? Meni su nuspojave počele odmah, samo ih nisam bila baš svjesna. Kao i ti, bila sam užasno živčana, sve me smetalo a rasplakala sam se u sekundi. Kasnije sam promijenila pilule (Logest) i nikada više nisam imala problema. Prestala sam ih piti prije dvije godine jer sam na njima bila skoro 6 godina i to mi se jednostavno činilo predugo. Sada sam protiv hormonske kontracepcije, mislim da nije vrijedno eksperimentiranja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ni ja nisam za pilule, naravno, ukoliko nisu propisane u svrhu terapije. Ne zelim se igrati s hormonima, pogotovo ne na svoju ruku.
    Ono što je meni recimo jako upalo u oči, je činjenica da se informacije o zdravlju traze preko googla i foruma. Ne osuđuje te niti kazem da ti to promičeš ovim člankom, ali strašno je da ljudi prvo, ne pitaju liječnika, a drugo, ne vjeruju liječniku (iako u svakoj struci ima svakakvih, to je isto istina).

    OdgovoriIzbriši
  4. ajoj,bogme si se dobro napatila. znam jednu curu koja svaki misec kod nase g ide vadit krv pa se temljem krvne slike dalje prepisuje te tabl. jedan misec joj nesto bilo snizeno(crvena ili bila krvna zrnca)pa joj je odbila dat recept. ja ti to nikad nisam uzimala niti bi

    OdgovoriIzbriši
  5. Problem je u tome sto vecina zena ne shvaca ozbiljno kontracepcijske pilule i njihovo uzimanje. Vecina se ponasa kao da su to bomboni s kojima se mogu ponasati seksualno slobodno. Kao i sve, i pilule imaju svoje nuspojave i odredene rizike. 90% problema nastalih uzimanjem kontracepcijskih pilula proizlazi iz toga sto one jako crpe folnu kiselinu iz organizma. Iz tog razloga, zdravije cure osjete probleme tek kasnije, kad se potrose sve zalihe folne kiseline iz tijela. Pretpostavljam da je to bilo u tvom slucaju. Taj deficit folne rezultira ispadanjem kose, anemijom, gubitkom libida, depresijom, problemima sa srcem i krvozilnim sustavom...a da ne spominjem da je folna kiselina kljucna za plodnost te za ugradnju pojedinih vitamina. Iskreno, mislim da kontracepcijske nisu za nemarne djevojke koje ne vode racuna o svom zdravlju, prehrani, ne bave se nikakvim fizickim aktivnostima a narocito NISU za djevojke sklone debljanju, dijabetesu i kardiovaskularnim problemima. Nije sve za svakog a informiranje i educiranje o vlastitom tijelu je kljuc zdravlja. Svaka ti cast na clanku ali imaj na umu da kontracepcijske pilule uz pravilnu i savjesnu primjenu mogu nekome spasiti zivot. Narocito djevojkama koje se tek upustaju u spolne odnose. Nije isto ostati u drugom stanju sa 20 i sa 25+ godina.

    OdgovoriIzbriši
  6. I btw, tvoj problem sa zubnim mesom moguce da proizlazi iz toga da su ti pilule iscrpile folnu, koja je u isto vrijeme iscrpila zeljezo koje je jako vazno za ugradnju vitamina c. A deficit vitamina c se najprije osjeti na krvarenju zubnog mesa. Probaj malo pojacati unos navedenog, trebalo bi ti pomoci :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Hm...Imam ekstra ginekologa,i zaista joj mnogo verujem,ona je ujedno i patolog,pa mi rezultati od testova budu gotovi za dan,i zbog toga najvise izbegavam ici kod drzavnih lekara,jer se dugo ceka!.Inace smara me sa tim pilulama dosta dugo,posto imam neke bubuljice ali nisam opsednuta sa njima,i sto mi je ciklus malo u defektu,pa dolazi kad mu se hoce,mada ga imam svaki mesec! :)kaze da necu sigurno imati neka losa iskustva,jedino sto mi je napomenula da je veca verovatnoca da posle njih imam blizanacku trudnocu,mada ne mora da znaci.Iskreno sigurno necu poceti da ih pijem,sve ovo mogu da istrpim ali ne zelim hormone!! :) Hvala na ovom postu,dosao je u pravi cas!! ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Super što si napisala ovaj post i nažalost, morat ću se složiti sa tobom. Pila sam kontracepcijske 5 godina sa samo dva prestanka, iako su mi nalazi krvi bili najuredniji u cijeloj bolnici tek prije 3 mjeseca sam osjećala nuspojave.. Naime mene je počeo boljeti trbuh i dugo nisam znala razlog dok nisam napravila mnoštvo testova i SAMA otkrila što mi je (kad-kad moramo biti sami svoji doktori). I tako osim tih poteškoća isto tako sam primjetila kako mi je libido strašno pao da se čak čudim kako me dečko trpio više od godinu dana takvu i također mi je zubno meso koma.. prije nije nikad krvarilo i bilo osjetljivo kao tada.

    E sad, skinula sam se sama sa tableta čim sam skužila da bi bilo dosta trovanja, rekla sam i svojima i dečku da ako se zalomi - zalomilo se, ali nije i sada sam evo 3 mjeseca bez ikakvih tableta, bez bolova i sa lijepim libidom :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Meni je ginekologinja preporučila upravo Yaz pilule, ali na kraju sam odlučila ne uzeti ih. I drago mi je da nisam jer sam čula više kritika nego pohvala. I odličan post, koristan i poučan. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Nema na čemu, zbilja se nadam da će ti pomoći :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ma mislim da je glavni problem u tome što liječnici ne paze kome prepisuju pilule. I jako je tužno jer većina cura ne zna što pije i kako im to djeluje na organizam. Osobno sam upoznata sa slučajem gdje je liječnica bez ikakvih prethodnih pretraga, 16-godišnjoj djevojci prepisala pilule, da bi ona sad 3 godine kasnije imala velikih zdravstvenih problema. Također, velika većina ih ne objasni svojim pacijenticama ovo za trošenje folne kiseline i neke sitne stvari kao npr da grejp poništava djelovanje pilula,,,

    OdgovoriIzbriši
  12. Pila sam pilule 11g bez prekida...promjenila sam 4vrste. Nisam imala nikakvih nuspojava...pocela sam piti zbog hormona..tj jer imam visak muskih u sebi, pristici, upale lica I svasts...pomogle su mi uveliko I lice se skroz ocistilo, sad ih ne pijem vec 1g I lice mi je grozno...uzas, ali radimo na bebi tj planiramo pa cu se strpiti, ali poslije ih planiram opet piti

    OdgovoriIzbriši
  13. Hvala...da ja bas imam upaljeno lice nemam pristice nego mi se krv skupi I tu nastane odmah upaljena akna, dermatolog nikakva kozmetika mi nije pomogla osim pilula...najbolje su mi se pokazale 'klara' vise neznam kak se pisu nesto sa q... :) samo sto je mana cijena od 130kn bar su tada bile toliko I sto se piju jedna za drugom bez pauze od 5 dana...tako da sam nekad mjesecno znala izdvojiti 260kn

    OdgovoriIzbriši
  14. nakon godinu dana na piluli imala sam 10 kg viška... premišljala sam se da li da se skinem s njih ili ne, meni je najveća njihova prednost bila bezbolna menstruacija, jer sam prije nje svaki mjesec bila redovita na hitnoj :(
    kad sam se ipak skinula, skinuli su se i kili... i još jedna stvar, svom ginekologu jako zamjeram što mi nije rekao da pilula ne ide uz cigarete, a ja sam onda bila pušač :P

    OdgovoriIzbriši
  15. Uh, baš mi je žao što si imala takvo loše iskustvo sa pilulama. Prvo sam šokirana tvojim doktorom, ali verujem da je puno njih takvih, što je veoma tužno. Žao mi je zato što vidim da si veoma odgovorna kada je zdrvalje u pitanju i što si tražila savet a nisi ga dobila.
    Po mom mišljenju, te pilule bi trebalo piti samo u slučaju nekog hormonskog disbalansa i ozbiljnog zdravstvenog problema.
    Ovakve neželjene reakcije bi trebalo prijaviti farmaceutu.
    Drago mi je da si prestala i da polako rešavaš probleme koje su ti ove pilule izazvale. :)

    P.s. Još nešto, oduševila sam se kako si nam ovo prenela- skroz objektivno. Kao što si već rekla sve može da se izgugla, a kada su lekovi u pitanju (naročito ovakvi lekovi) mlade devojke mogu da konsultuju blogove i forume umesto doktora i da napravi sebi ozbiljan problem. Iako zvuči nemoguće, puno devojaka to radi,

    OdgovoriIzbriši
  16. Kad god mi tijelo govori da mi nešto ne odgovara, prestanem s tim. Tipa otkada sam izbacila gazirano puno se bolje osjećam.. :D

    OdgovoriIzbriši
  17. uf, ja jako volim gazirano, mislim nije da ga pijem na litre pa zato nemam tegoba s tim, ali ovo što si rekla da kad ti tijelo govori da nešto ne odgovara treba prestat s tim svi bi se toga trebali držati!

    OdgovoriIzbriši
  18. Upravu si, dobro je pogledati po internetu šta piše ali sve informacije kritički posmatrati. Možda ću biti malo subjektivna :) , ali mi je jako žao što svi zaboravljaju farmaceute, zdravstvene radnike koji su nam svima na dohvat ruke i koji znaju sve o tim lekovima i mogu dobro da nas posavetuju, kad već lekari neće (čast izuzevima). :)

    OdgovoriIzbriši
  19. Ovo je tema sa kojom sam veoma dobro upoznata. Trenutno pauziram od pilula upravo sam prestala prvi mjesec nakon više godina, ali ovo nije prvi put da prekidam. Pocela sam ih piti iskljucivo kao kontracepciju, ciklusi su mi i prije pilula bili redovni, bezbolni i trajali su kratko oko 4 dana. Sa pilulama je to sve bilo jos neosjetnije, a dobijala sam tacno u dan, skoro i u sat. Covjek se lako na to navuce. Prve koje sam pila su bile Diane, i one su mi bile super, iako mnogi govore kako su prejake. Kad mi je ginekolog predlozio da predjem na navodno lakse Logest, pretvorila sam se se bezvoljnu, cangrizavu pms kucku koja je pucala od glavobolje, kojoj seks nije padao na pamet, a dozivjela sam prvi put i vaginalnu suhocu- uzas. Nakon pola godine sam presla na Jaz, koje su mi takodje bile isto s*anje. Napokon sam se opet vratila na Diane koje sam bez pauze pila naredne dvije godine. Prvu pauzu sam napravila proslo proljece, opet ih pocela piti u avgustu i evo sad sam opet prestala i jedno duze vrijeme ih ne namjeravam piti. Svakih 8 mjeseci sam radila nalaze jetre i protrombinsko vrijeme da se sprijeci eventualna tromboza. Cure moraju biti zdrave, ne bi trebale imati problema sa venama, ne smiju biti pusaci, i svasta jos nesto se mora znati. I da, ja sam znala da mogu izazvati oticanje i krvarenje desni, jer se pod uticajem hormona to cesto desava i u trudnoci. I grejp ne smijes jesti jer im ponistava dejstvo. Bas kao i neki antibiotici, i caj od kantariona ( gospine trave ); takve bebe rodjene uprokos pilulama cak nazivaju kantarionove bebe. :-) Citavo vrijeme sam pila kompleks B vitamina i folne kiseline jer pilule jako crpe njihove zalihe u organizmu, mozda bi i kod tebe sve bilo u redu da si to znala i da te ginekolog uputio ispravno. Sve u svemu Diane su mi bile super, nisu mi stvarale probleme, a one mogu rijesiti probleme curama koje imaju akne i seboreju. Vise ne prijem, jer mi slijedi operacija umnjaka, i ne preporcuju se pilule upravo zbog krvarenja desni i trombova. Imam cak otkucano pola posta na ovu temu,iz drugacijeg ugla doduse, mozda ga uskoro konacno i objavim, jer treba sto vise da nas pise o ovome i da razbijam tabu teme.

    OdgovoriIzbriši
  20. Ja imam problema sa policističnim jajnicima, i pijem Jeanine tablete. Rečeno mi je da moram da ih pijem zauvek, osim u periodu kada želim da ostanem trudna. Nije mi ginekolog dao, već endokrinolog, a ostali lekari su samo potvrdili. Procedura vađenja svih nalaza je bila duuuga. Mislim da mi je jedno mesec, dva trebalo da skupim sve rezultate da bi ona mogla da pronađe adekvatne tablete. Evo pijem ih već godinu dana i meni mnogo olakšavaju sve. Ranije mi se desilo da dobijem, pa da to traje mesec dana, pa taman prođe onda posle par dana opet dobijem i tako u krug, sad mi je puno lakše što se toga tiče, a i lice mi je u puno boljem stanju, nema više bubuljica i ostalog. Mada ja tablete preporučujem samo onim devojkama koje imaju zdravstvenih problema, da nije toga ne verujem da bih ikada počela da ih pijem. Za sada su mi super, ali planiram da uskoro vidim sa doktorkom i promenim malo, jer imam osećaj da mi se organizam prezasitio ovih, ako je to ikako moguće. Ima i raznih lekara, od onih koji te detaljno pregledaju, što je i ključ svega, naći pravu razmeru hormona u tabletama i u organizmu, ali ima i onih koji daju tek onako, ako hoćeš - evo ti, e onda može nastati pravi haos. Žao mi je što si ti prošla kroz sve to, i svim devojkama koje se odluče za tablete mogu da kažem da nikako ne pristanu da uzmu prve koje im neko ponudi, već da se konsultuju ne samo sa ginekologom nego i endokrinologom. Većina devojaka kod endokrinologa ni ne ide kada je to u pitanju, a on je zapravo najkompetentniji da kaže koliko mg hormona i ostalog može da se uklopi sa našom krvnom slikom. :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Jako mi je bilo drago pročitati ovaj post! Željela bih ti se zahvaliti što si tako iskreno progovorila o toj tematici! Ginekolozi nažalost prešućuju moguće nuspojave, pogotovo one psihičke i zato je super pročitati ovakvo iskustvo iz prve ruke! Evo i moje priče... I ja imam policistične jajnike i zbog njih oduvijek patim od jako bolnih mjesečnica zbog kojih doslovno padam u nesvjest, povraćam i sl. Sad sam se već naučila s tim nositi ali dok sam bila mlađa to je bilo strašno.. Dugo su mi savjetovali da uzimam pilule, ali ja sam bila protiv, međutim kad sam završila faks i počela raditi mislila sam da jednostavno moram te dane u mjesecu dovest u red, jer ne mogu izostajati s posla svaki put kad me strefi. Uzimala sam najprije Diane 6 mjeseci i osim početnih nuspojava nisam imala nekih problema osim što su mi noge malo oticale. Onda mi je ginekolog preporučio da probam s Cilestom s kojim nisam imala tih problema i pila sam ga iduće 3 godine. U početku je sve bilo u redu, ali pred kraj glavobolje, mučnina i konstantni PMS jednostavno su počeli sve više uzimat maha i tad sam pomislila da bi možda trebala prestati. Sve te godine ginekolog me nije slao na nikakve krvne pretrage i ja sam nakon te tri godine sama njemu došla s idejom da šta ne bi trebala napravit pauzu. Nakon te pauze nisam se više htjela vratit jer sam se osjećala puno bolje. Za mene jedina pozitivna stvar pilula bile su manje bolne mjesečnice i čisto lice, i naravno, to što su valjda "čuvale" moje policistične jajnike od bujanja. Nakon prestanka lice mi je buknulo poput vulkana! Ali i to mi je bilo podnošljivo u usporedbi sa stalnim mučninama i glavoboljom. I da, ja sam čak išla i na psihoterapiju zbog svojih depresivnih stanja. Kasnije mi je moja doktorica opće prakse rekla da ima jako puno cura koje joj se tuže da su depresivne od pilula i koje ih za živu glavu više ne bi pile. Uglavnom, prošlo je godinu dana otkad sam prestala s pilulama, lice se smirilo (morala sam se malo više disciplinirati oko njege, ali to nije ništa naspram nuspojava od pilula), ne idem više kod psihoterapeuta, našla sam neke prirodne pripravke koje svakodnevno pijem, za vrijeme mjesečnice se oboružam tabletama za bolove, nastojim se utopliti, umiriti i ako je moguće uzeti dan slobodno i ne znam da li je do godina ili i ti pripravci pomažu, ali bolovi su podnošljivi i ne vidim neku razliku između bolova na pilulama i ovih sad. Idem naravno i na kontrole i moji jajnici su zasad pod kontrolom. Ne znam da li ću u budućnosti ako mi se stanje pogorša morati ponovno uzimati pilule.. nadam se da ne. Nadam se da će mi ova alternativna držati stanje pod kontrolom kao što je i u ovih posljednjih godinu dana ;) Hvala ti još jednom na ovom postu! :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Baš mi je drago da se netko sjetio i o ovome progovoriti malo. Već dvije i pol godine pijem kontracepcijske pilule. Prve u redu su bile yaz, koje su bile odvratne, izazivale su mi više štete nego koristi, da ne spominjem da sam imala izvanmenstrualno krvarenje koje je trajalo 20ak dana, i da sam se jako udebljala, i te sam kile jako dugo vremena skidala. Nakon njih sam pila cilest (nema ga više, povučen iz prodaje), koji mi je savršeno odgovarao i s kojim nisam imala nikakve probleme, i s kojim sam se osijećala prirodno i zdravo (znam, ne zvuči baš..). Sad trenutno pijem lindynette30 (postoji i blaža verzija lindynette20) i u ova 4 mjeseca zbilja nemam nikakvih tegoba ni nuspojava. Meni su tablete jako pomogle, s obzirom da imam policistične jajnike i nemam redovitu menstruaciju, stoga ja ih moram pit. Ništa od toga ne radim na pamet, najmanje jednom godišnje odem ginekologu, i to privatno, jer sam se opekla na socijalnog. Nismo svi mi isti, ne može nam svima odgovarati yaz ili bilo šta, al bar danas ima toliko vrsta tih tableta, i one su poboljšane i umanjene su šanse da se nešto loše dogodi, ali ipak to se uvijek treba uzeti s određenom dozom pažnje. Važno je nešto tako od velike važnosti ne uzimati olako, i paziti na sebe. Al opet, nekim curama ne odgovaraju nikakve pilule, i to se sve može vidjeti u nalazu, ali i u uputama piše u kojim slučajevima se ne smije piti.

    OdgovoriIzbriši
  23. Bas mi je drago da si napisala post na ovu temu. Ja sam takodjer htjela svojevoljno piti kontracepcijske pilule iz 2 razloga: dodatna zastita (jer sam samo s kondomom uvijek u nekom strahu) i zbog razmisljanja da ce mi pilule procistiti lice. Ali mama mi je rekla da to ne dolazi u obzir, i sad kad citam tvoj post i ove komentare, a i neka druga iskustva, drago mi je da me odgovorila. Koliko mi se cini, djelovanje pilula je samo u pocetku divno i krasno, a kasnije sve pada u vodu i ocito da nista ne rjesavaju. I da sam ih pila samo zbog akni, jednog dana bi prestala iz nekog razloga i sve bi mi se vratilo u jos gorem obliku, so what's the point? Jos k tome ne zelim biti takoreci ovisna o nekoj tableti. Zato lijepo koristim kondome, za lice posjecujem dermatologa koji je super, mjesecnica mi je redovna, a bolove koje osjecam prvi dan rjesavam jednim Neofenom i sve prolazi u roku od pola sata. :)
    Hvala ti sto si zapocela ovu temu, pomogla si mi da jos jednom definitivno i za sva vremena odustanem od pilula. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ista stvar kod mene,preporucio mi je ginekolog Jaz al naravno odlucila sam prvo malo googleat tako da sam zakljucila da se ne isplati.
      Kupila sam prije tjedan dana 100 postotnu algu Chlorellu u tabletama(pije ih se 5,6 dnevno),imas ih 120 i kosta 180 kn u BioBio ducanu.Skupo je al isplati se.U tjedan dana mi iscistilo pola pristica ,a i smrsavila sam.
      Detoksikacija na razini. Top su. :)

      Izbriši
  24. pila sam godinama (uz pauze i sve redovite preglede) yasmin pilule, no prije 3 godine sam završila u poprilično lošem stanju s erythemom nodosum. to je inače kožna bolest koja je posljedica upale potkožnog masnog tkiva što je konkretno u mom slučaju značilo te bolne, crvene žareće čvoriće (dakle nisu samo bili ružni nego jako bolni - terapija je bila tablete protiv bolova i kortikosteroidi) koji su mi se javili oko svih zlobova na tijelu koji su strahovito otekli da mi je i otvaranje labela predstavljalo muku i strašne bolove, da ne pričam o šetnji do wc-a. praktički sam bila nepokretna 6 tjedana. nakon što sam testirana na hrpu toga i svi nalazi su bili negativni (e.n. je simptom neke druge bolesti), doktori su došli do zaključka da je to vjerojatno posljedica uzimanja hormonalne kotracepcije (jer se hormoni nakupljaju baš u potkožnom masnom tkivu) i dobila sam preporuku da ih prestanem piti. otkad sam ih prestala piti, nisam imala nikakvih problema. nije 100% da je od njih jer sam za to trebala raditi biopsiju (rezali bi me kod gležnja skroz do kosti da uzmu uzorak) pa doktori nisu bili za to (a ni ja), ali eto, drugi uzrok nije nađen, a otkad ih ne pijem, problema nemam. za uspomenu mi je ostala strašna reumatska bol pri promjenama vremena.

    a skoro sve moje prijateljice su imale nekakve probleme ili nuspojave i iako smo ih valjda sve pile, samo jedna je ostala na njima jer jedino ona nije imala nikakvih problema.

    u svakom slučaju, radije otrpim bolove svaki mjesec i štitim se drugim metodama nego da opet proživljavam ono da se doslovno bacam na wc jer ne mogu saviti koljena i normalno sjesti od bolova (a ja imam jako visok prag tolerancije na bol)

    OdgovoriIzbriši
  25. da, definitivno su kontrole bitne, ali prije svega osluškivanje svog tijela - ja sam pustila da me simptomi hipotireoze muče mjesecima prije nego sam otišla doktoru i tražila pomoć, opravdavajući ih cijelo vrijeme samoj sebi - ma to je stres, i moja meteoropatija i ovo i ono.. al kad sam vidjela da ne prolazi, jasno je bilo da je nešto drugo, a kako se prvo pokazalo na izostanku menstruacije, dok je meni sinulo da to IPAK nije normalno da je nema po 120 dana, pa čak niti za mene, nije bilo druge nego otići doktoru..

    a hipotireoza je takva da je tiha, i postepeno se samo gomila, a ti si misliš cijelo vrijeme, ma pod stresom sam, naradila sam se, vrijeme je takvo.. blabla.. i toliko se razmaše da an kraju kad skužiš da nešto ne valja, u puno slučajeva već bude i kasno, i komplikacije su veće. a uz to kako su te procedure sve brze i prve nalaze sam trebala čekati mjesec dana, da bi se ispostavila da su zapravo bili gotovi u roku od pet dana, ali me nitko od njih nije nazvao i javio mi to, iako su mi rekli da ostavim broj jer će me nazvati čim nalazi budu gotovi, a ako ne nazovu i prođe mjesec dana da onda ja nazovem jer moguće da nema nekih kemikalija i tako to pa se to sve otegne. i ja sam nazvala nakon tri tjedna, i kažu mi, da gotovi su dođite, i ja na nalazima vidim datum koji je 5 dana nakon što sam vadila krv.. a nisu mi javili.. i nikome nije uopće bio bed ostaviti te nalaze da stoje tamo još 20 dana, a ja nek čekam i nek se mučim i mislim si tko zna što.. tako da se to sve uvijek otegne, a da ne spominjem naručivanje na preglede koji su nažalost mogući tek za dva mjeseca jer naprosto nema mjesta, pa ono, il se snađi il trpi.

    i tako, na kraju krajeva, kad gledam unazad, prošlo je čitavih godinu dana od prvih simptoma, do mog početka terapije.. i ja sam se šokirala kad sam to shvatila, koliko je meni trebalo vremena da stvarno primijetim da nešto nije u redu - preko pola godine! a onda još te kontrole i vađenja krvi i čekanje nalaza i naručivanja.. ali dobro.. uz sve to sam imala sreću što sam ipak na vrijeme reagirala, jer nekim ženam prođu i godine prije nego odluče nešto poduzeti, a tad ej već kasno i štitnjača uopće više ne radi..

    hvala ti na ohrabrenju, post ću svakako napisati, bilo je samo pitanje vremena, a ostavila sam ga ipak za malo kasnije.. ali bit će, svakako.

    ljubim i ja! :D :*

    OdgovoriIzbriši
  26. Želim se i ja nadovezati na ovu temu. Super je tvoj post, i drago mi je da si ipak odlučila ispričati svoje iskustvo da se skrene pažnja i na nuspojave.
    Ja konkretno pijem Yasmin već gotovo 6 godina (počela sam isključivo koristiti kao kontaracepciju i još uvijek u tu svrhu), pauze nisam radila jer sam od ginekologa dobila informaciju da to nije obavezno.
    U svih tih 6 godina, jedine nuspojave su mi smanjeni libido, te vaginalna suhoća. Sve drugo je ok. Za sad nemam nikakvih loših iskustava. I zubi su mi super zdravi :)

    Iako sad već neko vrijeme razmišljam o potpunom, ili bar privremenom prestanku korištenja, jer psihički mi je to dugo. Mislim da bi ipak trebala organizmu dati odmor. Koči me jedino to što sam čula da nakon korištenja se znaju pojaviti prištići po licu (i to gadni) .. I bolne menstruacije kakve sam imala prije :(, i tko zna što još.

    OdgovoriIzbriši
  27. Odličan si post složila!

    Nisam nikad uzimala pilule ali zbog policističnih jajnika moja ginekologica mi ih je nudila (čitaj: zapovjedala da ih pijem) no na sreću ja sam se jako dobro informirala (a i u to doba sam još smatrala da ne mogu imati djecu) i odbila pilule... Drago mi je da ih ne pijem kad čujem koliko ima loših iskustava... :/

    OdgovoriIzbriši
  28. Nisam nikad koristila pilule. Previse me bilo strah tako "lakih" ginekologa koji prepisu bilo sta. A i vjerujem da takve tablete ne mogu biti korisne na duze staze....eto ja sam bila prevelika kukavica za to. Ali u vezi sam tri godine stitim se na druge nacine i sve je ok....a i sto kazes ako se i dogodi bebac nije strasno (kao sto sam se prije bojala). Ali jako dobar post,pomoci ces mnogim curama!

    OdgovoriIzbriši
  29. Ja sam jasmin pila jedno 3 godine sa pauzama koje se preporuca imati, mene ginekologica nije ni slala na pretrage, nikakvo vadjenje krvi nista, na srecu jedina nuspojava je bilo povecano zadrzavanje vode u tijelu (imala sam 3-4kg vise nego inace dok sam ih pila) i jednostavno sam ih se zasitila, prestala piti i onda su usljedili mjeseci najgorih paranoja, tjeskoba, napadaja placa i ogromne psihicke neravnoteze. plakanje na sve itd. Na srecu to je proslo, mjesecnica se ustalila, pristici vratili i ne bih vise isla u tu ulicu opet, niti preporucila ikome, cisto iz razloga sto nikako nije dobro mjesati se u hormone i jednom se to mora nekako ispoljiti na zdravlju.

    OdgovoriIzbriši
  30. Ja sam se informirala, ali s ginekologicom nisam imala nikakve probleme. Kada sam izvadila krv, obavila ultrazvuk te sve pretrage vezane za to i nakon obavještajnog razgovora, ginekologica mi je prepisala Logest tablete koje su bile najlaganije i najbolje. Nisam ih ni osjetila, niti sam imala nuspojave, sve je bilo sasvim u redu! Sada sam na pauzi,imam prištiće, ali ne smetaju mi! Odlično iskustvo!

    OdgovoriIzbriši
  31. Ja sam ih pila 3 godine, doduse Diane 35. Zbog cisti na jajnicima i ciklusa tek svaki 2, 3 mesec, kako kad. U pocetku sam kao i ti bila presrecna. Lice mi se procistilo, sve strasne bubuljice su nestale, dobijala sam svaki mesec, nije me bolelo kao da se poradjam.. mnogo mi je lakse bilo.
    Mislila sam da sam jedina i da umisljam, ali i ja sam imala pms preko celog meseca. Non stop nervozna, sve mi smeta, s deckom sam se non stop svadjala za najvece sitnice toliko da je doslo do raskida... Nisam nista mogla da precutim, da reagujem smireno iako sam se trudila. Zbog tumora koji mi se u medjuvremenu stvorio na dojci sam morala da prestanem da ih koristim i aleluja, tako mi je drago sto sam morala. :D Jer sama nikad ne bih shvatila koliko mi stete. Ne pijem ih vise od mesec dana i osecam se preporodjeno. Decko i ja smo se pomirili inace, slazemo se bolje nego ikad. Ja sam i zaboravila kakva sam osoba bez pilula. Skroz su me promenile. Nikako nije lepo biti nervozan po skoro ceo dan, svaki dan u mesecu. :( Samo zbog takvog uticaja na psihu ih ne bih preporucila, jer sam ja bas propatila. Takodje, dok sam ih pila mirisi su mi jako smetali, kao da sam trudna. Mirisi kuvanja hrane, neprijatni mirisi, na sve mi se povracalo. Konstantno mi je bilo muka... Devojke koje nemaju redovan ciklus imaju neki problem koji ne treba resavati pilulama. Ja sam to nazalost shvatila posle 7 godina. Ali bolje ikad nego nikad.
    Bubuljice mi se vracaju, polako ali sigurno, ali neka.. Bolje da budem ruzna nego nervozna. :D

    OdgovoriIzbriši
  32. Ja sam pila Logest 3 godine ( nikad nisam imala nikakvih problema sa menstruacijom,uvijek je uredno dolazila,pila sam ih samo radi zaštite). Isprva je bilo sve super,menstruacija mi je svaki mjesec dolazila točno na isti dan,nije bilo nikakvih negativnih nuspojava,dapače još su mi i dlake počele sporije rasti. I uglavnom,tako je bilo otprilike 6 mjeseci,i onda su krenule muke. :( Prvo sam počela imat česte glavobolje,šta je bilo jako čudno za mene jer mene praktički nikad nije glava boljela,osim kad sam bila bolesna..nakon toga je usljedio smanjen libido,odnosno moglo bi se reći i nepostojeći libido,te suhoća vagine..i kao šečer na kraju,gljivične infekcije i upale mjehura 2 do 3 puta mjesečno. -.- Naravno,ja sam sa svim tim problemima otišla kod svoje ginekologice,i to po par puta mjesečno,i ona mi je uredno svaki put davala vaginalete i cannesten,te me uvjeravala kako je sve u redu,da su to samo manje upalice koje su normalne kod svake žene..i tako sam ja eto,nastavila pit te svoje tablete jer mi nije padalo na pamet da bi one mogle bit uzrok svih ovih problema,sve dok mi suhoća vagine nije došla do tog stadija da više nisam mogla voditi normalan seksualni život. I tada sam ja krenula tražit po internetu dali postoji neko sa sličnim problemima i nabasala na jedan post na forumu u kojem je jedna cura sa sličnim problemima napisala kako su to posljedice kontracepcijskih pilula. I eto,nakon što sam to saznala i nakon što sam se prebacila kod novog ginekologa ( koji mi je potvrdio to što sam pročitala ) prestala sam ih piti,i od onda nisam imala problema sa ničim gore navedenim. :)

    Nadam se da će nekome pomoći moje iskustvo. :)
    I btw drago mi je da si odlučila progovorit o ovome,jer ovakvih temi nikad dosta. :D :*

    OdgovoriIzbriši
  33. Draga moja o ovoj temi bi ti mogla pričat na dugo i na široko... Al ukratko, nakon ovog posta sam ostala blago šokirana. Ne tome što ti se događalo u trenutku kad se tijelo zasitilo tableta (bogu hvala one su lijek i svaki lijek ima svoje kontraindikacije, a mi imamo vlastiti razum da ih prepoznamo), nego tvojim razmišljanjem... Slažem se šta si upozorila cure na nuspojave uzimanja kontracepcijskih pilula, one su bitne. Osobno sam zbog svoje dijagnoze promjenila nekoliko vrsta hormonalnih tableta, uključujući kontraceptive (one su mi preporučene kao terapija) dok nisam našla ono šta mi odgovara, i ono šta odgovara mome tijelu. Ono se naravno bunilo na prejake/preslabe/neodgovarajuće tablete, i nuspojave su mi bile gore od tvojih. No nisam odustala od nalaska dobre kombinacije. Sve je počelo izostankom, te kasnije neredovitim mjesečnicama. I kad kažem neredovitim, zbilja mislim neredovitim. Prošla sam nekoliko ginekologa, endokrinologa, onkologa, internista... Moja prva ginekologica mi je također prepisala kontraceptive "na dugo". Kad su počele ne odgovarat mome tijelu, zdravom logikom sam promjenila ginekologa (po njenom bi ih pila "dok ne poželim bebu"). Naravno da se mogu uzimat i duži vremenski rok, ali to ne znači da će svaka cura to zbilja moći. Trenutno također uzimam tablete, i sa njima sam apsolutno zadovoljna. I nakon pola godine mome su tijelu zadovoljavajuće. Također su niskohormonske. Ali, dok čitam komentare, forume i slušam mlade cure, sve od reda imaju PC jajnike i neredovite mjesečnice. Policistični jajnici nisu dijagnoza, samo SIMPTOM! S obzirom da sam po prirodi uporna, pogotovo ako se radi o mome tijelu i mome zdravlju (kako fizičkom tako i mentalnom), nisam se pomirila sa takvom dijagnozom koju sam dobila od desetke doktora, nego sam htjela znat ZAŠTO su policistični i šta to uzrokuje, te može li se to izlječiti. Danas, nakon skoro desetak godina ja sam sretna i zadovoljna, zato šta znam svoju "dijagnozu", i znam kako se nosit sa tim. A sutra kad budem htjela bebu, moću je imati. Samo zato šta nisam uništila svoje tijelo ignorirajući neredovite cikluse (na taj način se jajnici uspavaju) i zato šta sam bila uporna. Moj savjet svim curama koje imaju neredovite cikluse, ispitajte zašto su vam ciklusi takvi, idite u dobrog ginekologa i još boljeg endokrinologa,uključite mozak, uzimajte terapiju (makar to bile pilule), slušajte svoje tijelo i budite strpljive, sve će doć na svoje...

    OdgovoriIzbriši
  34. Slažem se da neredovite mjesečnice upućuju da nešto sa zdravljem nije u redu, da takvo stanje nije zdravo za tijelo i da to treba liječiti. Ali što s curama kao što sam ja koje imaju redovite mjesečnice a imaju PCOS? Meni su mjesečnice uvijek bile točne u dan, jedini problem su bili jaki bolovi, ali sam nakon 4 godine s pilulama (probala sam 2 različite) zaključila da mi je radije potrpit bolove tih par dana nego trpit cijeli niz nuspojava (glavobolje, mučnine, loše raspoloženje) svaki dan. Imaš pravo da su PCOS samo simptom ali mene onda muči sljedeće: koji je glavni uzrok? Kome se obratiti? Možda ti imaš neki savjet. Moj ginekolog jedino očito može konstatirat da imam PCOS i da su jedina terapija pilule koje meni eto ne odgovaraju i ja sam ih na vlastitu odgovornost prestala piti. Inače nemam nikakvih drugih simptoma PCOS-a. Ljudi su toliko različiti, a doktori nažalost imaju takva isključiva rješenja koja vrijede za sve i mi ih samo možemo prihvatit ili ne.. Ne zanima ih istraživat dublje i nema nikakvog individualnog pristupa, a to je žalosno.
    Kako si ti došla do svoje konačne dijagnoze? Baš bi me zanimalo. Da li se onda treba obratit endokrinologu? Ili ako su mjesečnice redovite to ipak nije alarm za endokrinologa..

    OdgovoriIzbriši
  35. Trenutno se nadamo i strpljivo cekamo svoj plusic na testu, al razmisljala sam poslje poroda pocet pit pilule, al toliko losih iskustva sam procitala i cula da me iskreno pravo strah.
    Prezervativi, nam nikad nisu sjeli, tako da smo se gotovo 5 godina stitili iskljucivo i samo prekinutim snosajem, uz maximalan oprez i ogromno povjerenje.
    Malo je rekla bih zeznuta tema i treba hrabrosti za pisati o tome, ali iskreno izneseno osobno iskustvo je puno vrijednije od tamo nekih statistika.

    :*

    OdgovoriIzbriši
  36. Obavezno pođi endokrinologu, i to onome koji će ti posvetiti malo više vremena... Moraš znati da endokrinološki sustav do sada nije potpuno protumačen, i nije poznat međusobni utjecaj različitih hormona. Razloga zbilja može biti milijun,uostalom nitko nije isti, a s obzirom da nisam doktor ne bih tila nagađat. Budi ustrajna u pronalasku dijagnoze, napravi hormonske pretrage (hormone štitnjače i spolne hormone), i sretno sa tim... Meni je dosta dugo trebalo, ali sam uspila saznat šta je i kako je i kako se najbolje nosit sa tim.

    OdgovoriIzbriši
  37. Ja sam od yaz tableta dobila duboku vensku trombozu...sreca pa nije otislo na pluca,srce ili mozak. Nikome ne bih preporucila pilule..Ja sam ih pila po preporuci endokrinologa zbog policisticnih jajnika,pa napravila jos gore stanje u organizmu...

    OdgovoriIzbriši
  38. Evo da napišem i svoj dojam o pilulama. Konkretno, pila sam Lindynette 20 dvije i pol godine. Nisam imala problema s prištićima, niti neredovitim menstruacijama, koristila sam ih kao kontracepciju. U početku sve super, lice i dalje ostalo normalno, kao i prije njih, menstruacije redovite (malo kraće), dakle nikakvih promjena. U zadnjih pola godine počinju promjene i to prvenstveno na psihu su mi utjecale - ja sam bila vampir 0-24, danas me čudi kako uopće imam i dalje dečka i prijatelje. Od nervoze, depresije, doslovno samu sebe sada kad gledam ne prepoznajem. Prestala sam ih piti prije cca 2 tjedna i polako vidim napredak. I dalje sam nervozna malo, ali puno bolje nego na njima. Za mene loše iskustvo i nakon što mi dođu nalazi (hormoni) ne namjeravam ih dalje piti. Da napomenem samo da niti jednom nisam vadila, prije kao ni za vrijeme konzumacije pilula, krv!

    OdgovoriIzbriši
  39. […] priču o tome možete pročitati ovdje, jer mislim da ne bi bilo dovoljno prostora u ovom članku da ponovno potežem tu […]

    OdgovoriIzbriši
  40. drago mi je da sam ovo pročitala, jer i sama pijem Yaz i to već oko 3 godine. nemam nikakve nuspojave (još), ali ako se pojave, barem ću znati otprilike o čemu se radi. ja ih pijem zbog policističnih jajnika, dakle, čisto iz medicinskih razloga. meni je menstruacija kasnila po 4-5 mjeseci u par navrata i odlučila sam stati na kraj tome. imam dobrog ginekologa, mamin doktor i prijatelj, isto radim razne pretrage 2x na godinu i za sad je sve u redu. hvala ti na postu, odličan je i nadam se da bude pomogao i drugim djevojakama :*

    OdgovoriIzbriši
  41. Pocela sam piti bas Yaz zbog policisticnih jajnika i zbog trajnije kontracepcije (rodila prije 5mj, imam 23god) , i super sto sam saznala sad za folnu! U svakom slucaju ne mislim odustat od pilula jer iako vecina cura misli ma nece se trudnoca dogoditi bas meni i nije to samo tako, je , lagano je zatrudnit i ovo je jedina opcija koja je recimo trajnija. Spiralu mi ginekologinja nije htjela dat tako da mi ovo jedino preostaje.

    OdgovoriIzbriši
  42. Ja sam također pila Yaz dvije godine i jako sam se iznenadila kad sam procitala post i sta ti se desilo :O Ja nisam imala tolikih problema,ali mi je tijelo pokazalo da je dosta,pa sam ih isto tako bacila u smece. Također prvih godinu dana sve med i mlijeko...poslije sam se naglo udebljala,dobila sam 5 kila u manje od mjesec dana (tijelo je nakupilo vodu), to sam brzo rijesila,onda je opet jedno vrijeme bilo normalno a zatim za vrijeme bijelih tabeleta nije bilo menstruacije, dolazila je na 3-4 dan rozih iz novog pakiranja (pilulu nikad nisam propustila popiti!!) pa mi nije bilo jasto sto,kako i zasto?! Na kraju sam pricala sa zarucnikom i odlucila sam ih prestati uzimati. Ono sto me najvise iznenadilo poslije je to jer su mi menstruacije dosle redovito! (sto nisu nikad prije pilula), nije bilo bolova u trbuhu (takoder sam imala uzasne bolove prije pilula), a na kraju sam po sebi,svom ponasanju,svom tijelu vidjela da se 5 puta bolje osjecam bez njih, tek sam onda shvatila koliko su me bile promjenile i koliko sam bila drugacije!

    OdgovoriIzbriši
  43. Mene je moja doktorica poslala na pretrage... a javila sam joj se zbog neredovitog ciklusa.. ili kasni ili imam svako 5-15dana... dijagnoza policistički jajnici II.stupanj :/ terapija diane 35... ajd pomirim se s tim počmem ih uzimat nakon 2-3mj. UŽAS... sama sebe nisam mogla razumit... za sekundu se rasplačem... a zašto...? bila sam živčana ništa mi se nije moglo reći.... naduta povremeno ali sam se debljala i to jako.... :( to za debljanje to mi je ginekolog priznao tok na stranici od bayer-a vam to neće priznati... oni okrivljuju nas.. da vodimo drugačiji stil života ili nešto... no ja sam pomno pratila i nije bilo do mene.... samo mi se voda nije primala ahahhah pojačala sam kretanje smanjila prehranu ja svaki dan deblja... a imam problematično lice i masnu kosu ruku na srce na to su mi djelovali savršeno i u sat bih znala kad ću dobiti.... :) saznam za drugog doktora... odem... tako sve ponovno i on mi kaže samo će ti regulirat i to je dok si na njima tu nema ništa trajno... i ja pila još mjesec dana i bacila... inače pila sam ih 2godine... a zadnjih mejseci mi je bila tolika muka kad ih moram piti... strašno.. ogadile me hehhe

    OdgovoriIzbriši
  44. Super post, više blogerica bi trebalo pisati o ovakvim temama jer nažalost dosta cura nije adekvatno informirano. Meni osobno su također dijagnosticirani policistični jajnici, promijenila sam nekoliko privatnih ginekologa i iskreno sam razočarana koliko malo pažnje posvećuju svom poslu i olako propisuju pilule iako im skupo plaćamo preglede. Pila sam Diane 35 6 mj. udebljala se 10kg, stalno bila naduta i umorna iako sam pazila na prehranu i vježbala, ne mogu vam opisati kako sam se tromo osjećala, svako malo imala gljivične infekcije, vaginalnu suhoću, više od pola godine nisam mogla imati seksulne odnose koliko me boljelo i nakon što sam ih prestala piti, trebalo mi je dosta vremena da mi se libido oporavi (skoro godinu dana). Promjene raspoloženja, jako česte. Plakala sam za svaku sitnicu. Pozitivne promjene čisto lice, koje je naravno podivljalo čim sam ih prestala piti. Više od dvije godine nisam uzimala tablete, stanje sa aknama je bilo nekad bolje,nekad gore, PMS mi nije nikad bio strašan osim što bih imala želju za slatkim i bila malo naduta, neredovit ciklus sam regulirama čajem od vrkute i kapima Femisan A i to je čak davalo rezultate. Menstruaciju sam imala svako dva mjeseca, ali bar je prirodno dolazila. Prije 15 dana sam počela piti tablete Belare, sa niskim udjelom hormona, od kojih navodno ne bi trebalo biti nekih nuspojava. većina cura ih navodno dobro podnosi. Za sada nemam nikakvih tegoba osim sto sam zadnjih dana primjetila malo bolnije odnose zbog suhoće. Ne znam zapravo nakon svega kakvo mišljenje imam o pilulama, i ne znam što bih napravila. Moram napomenit da me nikad ni jedan ginekolog nije uputio endokrinologu na dodatne pretrage.

    OdgovoriIzbriši
  45. "Iako kad vidim da razni portali promoviraju curama konzumaciju pilula kao da je nešto najbolje na svijetu, zakolutam očima i dođe mi da vrištim." ............i ja isto, mislim da je Šminkerica isto preporučivala curama pilule kao da je to komad šminke.

    OdgovoriIzbriši
  46. Čitam sve te komentare...stvarno mi je žao cura koje imaju zdrastvenih problema pa zbog toga moraju pit pilule, ali nikako ne shvaćam cure koje ih uzimaju samo zato što dečkima ne odgovara kondom i što je njima, jasno, bolje i bez obaveze kad je sve slobodno. A i u članku vidim dio da je Najvažnije od svih daleko lošijih nuspojava to što ti se libido vratio. Baš mi je žao što većina cura uopce ne misli na sebe prilikom takvog rizika nego samo na to kako ce deckima biti bolje i lakše ( a ona sranja da cure osjete razliku jel s kondomom il bez su sranja) dok oni pristaju na to iz istog razloga- svoje dobrobiti. Ma prava ljubav. :))

    OdgovoriIzbriši
  47. Zdravo cure,bas sam u dilemi sad kad sam sve ovo procitala,nikad ih u zivotu nisam pila,ali sam pre par dana otisla kod ginekologa jer mi menstruacija kasni evo vec mesec dana,imam ciste,mada me menstruacija muci jos od kad sam je dobila prvi put nikad redovno nisam dobijala,prestala mi je bila na pocetku 11 meseci i onda sam dobila i od tada je krenulo svaki mesec ali razliciti datum,nekako sam se tad nosila sa tim jer sam bila nevina i nisam imala razloga da brinem,ali sad mi je to jako zamorno i previse se opterecujem i ne mogu da se opustim.Inace doktorka mi je prepisala Yaz tablete da pijem i nije mi bas najbolje objasnila u vezi njih i da li trebam da cekam menstruaciju da bi ih pila ili da pocnem odmah,mada ja imam veliki strah da pocnem da ih pijem,ne bih volela da budem zavisna od njih a i ne znam kako ce na mene delovati,a i najvise je beda to sto se piju bez pauze,bukvalno dodju kao neka droga svaki dan…Ne znam sta da radim,grudi me bole i naduven mi je stomak kao da cu da dobijem ali menstruacije nema,Sta bi ste mi vi preporucile?:( Da li da ih probam pa ako mi ne odgovaraju da prestanem?Citajuci sve ovo prepala sam se stvarno,ne zelim da se i meni to desi,svaka cast tebi na svemu ovome sto si objasnila kako je tebi bilo,pomogla si mnogim devojkama...Volela bih iskreno misljenje za moj problem.

    OdgovoriIzbriši
  48. Evo za razliku od većine ovdje, ja imam jako pozitivnih iskustava s pilulama. Pijem već godinu i pol Lyndinette 20 i imam sve pohvale. Razlog uzimanja je zaštita.

    Općenito sam zdrava, poprilično se zdravo hranim i vježbam. Imam jako osjetljiv želudac i organizam općenito i zato dosta pazim što jedem.

    Kad sam ih htjela početi uzimati, prvo nisam mogla jer su mi jetrene probe bile malo povišene, a nuspojava svakih tableta (pogotovo ovih koje se uzimaju svakodnevno) je obavezno blago povišenje istih. Razlog što sam imala ta povišenja je činjenica da bih prije za sve bolove koristila Neofen forte (mjesečnice su bile neizdrživa bol prva dva dana). Tako sam odlučila prestati piti SVE druge tablete da bih očistila jetru. Uzela sam čaj od Sikavice (sadrži prirodni silimarin) i u mjesec dana krvna slika je bila perfektna. Iznenadili bi se koliko različiti čajevi mogu pozitivno djelovati na organizam i olakšanje različite boli.

    Kad sam počela piti Lyndinette, ginekologica mi je dala da probam ove sa najmanjom količinom hormona, jer ako mi odgovaraju onda su one najblaže i najbolje rješenje. Dobra stvar također je to što ih dopunsko zdravstveno pokriva velikim dijelom, tako da je doplata za svaku kutiju samo 20-ak kn.
    Nisam osjetila velike promjene na tijelu, jedino sam dobila malo više celulita. Mjesečnice su prestale biti bolne, samo me zna tu i tamo zaboljeti glava kad dobijem, al ništa strašno. Problema s libidom nemam, lice mi je sasvim čisto, mjesečnica dolazi točno dva dana nakon što popijem kutiju, nisam podložna promjenama raspoloženja... Moje iskustvo je zaista pozitivno i ako imate želju prebaciti se na pilule, važno je samo da čuvate svoje tijelo, osluškujete promjene i prije svakog produženja recepta izvadite krv, da vidite je li sve u redu :)

    OdgovoriIzbriši
  49. Ja bih ih trebala piti zbog neredovnog ciklusa i cista, ali izbjegavam ih jos uvijek upravo zbog tih nuspojava i debljanja.

    OdgovoriIzbriši
  50. Meni od 14. godine dermatolozi govore da počnem koristiti kontracepcijske kako bi akne dovela u red što sam ja odbijala i drago mi je da jesam jer i sada smatram da bi to bilo prerano za pilule i da se akne ne bi trebale riješavati pilulama. Pred kraj srednje škole su mi ciklusi počeli divljati, doslovno sam imala po dva puta mjesečno, s pauzama od maksimalno tjedan dana, otišla kod ginekologa i odmah dobila pilule (naravno, prije toga provjera spolnih hormona, krvi i jetrenih enzima). Prvih par mjeseci mi se znalo pojaviti tzv. probojno krvarenje, može biti da se tijelo navikavalo na tablete ili je to bilo zbog drugih zdravstvenih problema koje sam u to vrijeme imala. Sve u svemu, već sam godinu i pol na pilulama, uzimam Belaru, na biljnoj bazi su, ciklusi su pod kontrolom, menstruacije nisu bolne (prije pilula sam uzimala sve, od neofena do ketonala), problema s libidom nemam, nisam se ni udebljala ni smršavila, o aknama ne želim suditi jer sam i prije pilula počela koristi LRP koji mi užasno pomaže tako da ne znam jesu pilule samo pomogle ili je sve zahvaljujući njezi lica. Također, za Belaru navode da povoljno djeluje na kožu i kosu, što moram potvrditi, inače imam masnu kosu koju sam prala svaki drugi dan, otkako koristim Belaru, perem ju treći ili ,češće, četvrti dan, i kosa je sjajna kao iz reklame haha tako da ja zasad nisam imala neugodna iskustva s pilulama *da kucnem o drvo* :)

    OdgovoriIzbriši
  51. Drage cure da vam i ja opisem svoje iskustvo. Pilule sam pocela koristiti prije skoro 5 god zbog poremecaja hormona ( estrogena i progesterona). U pocetku je sve bilo super, nikakve nuspojave iako s vremena na vrijeme me znao uhvatit neobicno jak umor i to sam primjetila da bi se dogadjalo a svakoj 7.piluli, zanemarivala sam to, do prije mjesec dana ( znaci nakon 5 god uzimanja bez pauze) slabost misica, brzo umaranje i uzasan umor, toliko jak umor da iz kuce nisam izlazila, obavila sam milijun pretraga i sve privatno jer nisam mogla cekati,bilo je nepodnosljivo. Jedino sto su mi pronasli malo povisen tsh i dobila sam euthyrox koji sam pocela uzimati. Slucajno sam primjetila da u pauzi od pilula nema nikakvog umora i osjecam se super, cim bi usljedilo ponovno uzimanje pilula opet je dosao taj nepodnosljiv umor i slabost. Da ne govorim da su mi menstruacije u toj mjeri bile oskudne da ih skoro nisam ni imala. Preostalo mi je jos 10 dana pilula i onda ih ne namjeravam piti vise nikad u zivotu. Nikad nebi posumnjala da je to od pilula dok nisam pocela citati forume, posebno americke gdje su cure navele indenticne te probleme zbog pilula. Kolko god da one daju koristi u vidu zastite, tocnih menstruacija i tog, one nas truju i na svaku curu utjecu drugacije,moj savjet je nemojte nikad poceti s pilulama jer su cista otrov

    OdgovoriIzbriši
  52. Drage cure da vam i ja opisem svoje iskustvo. Pilule sam pocela koristiti prije skoro 5 god zbog poremecaja hormona ( estrogena i progesterona). U pocetku je sve bilo super, nikakve nuspojave iako s vremena na vrijeme me znao uhvatit neobicno jak umor i to sam primjetila da bi se dogadjalo a svakoj 7.piluli, zanemarivala sam to, do prije mjesec dana ( znaci nakon 5 god uzimanja bez pauze) slabost misica, brzo umaranje i uzasan umor, toliko jak umor da iz kuce nisam izlazila, obavila sam milijun pretraga i sve privatno jer nisam mogla cekati,bilo je nepodnosljivo. Jedino sto su mi pronasli malo povisen tsh i dobila sam euthyrox koji sam pocela uzimati. Slucajno sam primjetila da u pauzi od pilula nema nikakvog umora i osjecam se super, cim bi usljedilo ponovno uzimanje pilula opet je dosao taj nepodnosljiv umor i slabost. Da ne govorim da su mi menstruacije u toj mjeri bile oskudne da ih skoro nisam ni imala. Preostalo mi je jos 10 dana pilula i onda ih ne namjeravam piti vise nikad u zivotu. Nikad nebi posumnjala da je to od pilula dok nisam pocela citati forume, posebno americke gdje su cure navele indenticne te probleme zbog pilula. Kolko god da one daju koristi u vidu zastite, tocnih menstruacija i tog, one nas truju i na svaku curu utjecu drugacije,moj savjet je nemojte nikad poceti s pilulama jer su cista otrov

    OdgovoriIzbriši